Bepalend voor het succes van een website, is de conversie hiervan. Onder de conversie van een website verstaan we het percentage bezoekers dat een vooraf gedefinieerde handeling uitvoert. In de meeste gevallen is dit het opvragen van een offerte of het afnemen van een product. Je conversie optimaliseren is interessant, wanneer je de omzet van je bedrijf wilt verhogen. Er zijn hierbij verschillende opties. Dit artikel zet vijf voorbeelden op een rijtje!
#1: laat de CTA’s nog meer opvallen
Allereerst kan het lonen om de CTA’s, de call to actions, op de pagina’s van je website beter op te laten vallen. Kies voor een opvallende kleur, een opvallende vorm, enzovoorts. Het is belangrijk dat een bezoeker wordt aangezet tot het uitvoeren van een handeling op je website.
#2: laat bezoekers zich inschrijven voor je nieuwsbrief
Niet alle bezoekers zullen direct een product of dienst bij je afnemen. Door hen zich in te laten schrijven voor je nieuwsbrief, vergroot je de kans dat ze later nog eens terugkeren. Maak gebruik van een pop-up, waarin je bezoekers naar hun e-mailadres vraagt.
#3: verbeter je vindbaarheid in de zoekmachine
Het is belangrijk dat de juiste bezoeker op je website komt. Onder de juiste bezoeker verstaan we iemand die al interesse heeft in een dienst of product die je aanbiedt. Dit kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van een probleem waarmee iemand zit. Zorg dat je op de juiste zoekwoorden gevonden wordt, om juist deze mensen naar je website te trekken.
#4: stippel de customer journey uit
Een vierde mogelijkheid om de conversie van je website te verbeteren, is het uitstippelen van de customer journey. Welke route legt een bezoeker normaliter af? Waar verlaten de meeste bezoekers je website? Enzovoorts.
#5: schakel een professionele partij in
Om het optimaliseren van je conversie makkelijker te maken, loont het om hier hulp voor in te schakelen. Er zijn diverse partijen die je deze hulp aan kunnen bieden. Het is vaak de meest efficiënte wijze van het inzetten van je budget voor de conversie optimalisatie. Vraag bijvoorbeeld eens Marco Bouman, specialist in conversie optimalisatie, om hulp!