WordPress is het meest gebruikte CMS ter wereld

 

Het World Wide Web biedt plaats aan 4 miljard actieve gebruikers van over de hele wereld. Dit biedt een aantrekkelijke kans voor ondernemers, marketeers, influencers, of eigenlijk iedereen die zijn merk, producten en diensten op de markt wil brengen via websites & sociale media.

SEO strategie / Content Marketing Strategie

 

Als u uw content online zet zonder een strategie, zal dat tot niets goeds leiden. U moet hoog kunnen scoren in de resultaten van zoekmachines om een ​​goede klikfrequentie te hebben. Daarnaast moet u geweldige en boeiende content bieden om de aandacht van uw publiek te trekken en de kansen op een aankoop te vergroten. Daarom hebben strategieën, zoals die van Search Engine Optimization (SEO), het potentieel om verkeer naar uw website te trekken en uw leads te stimuleren.

 

In deze bijdrage geef ik diverse tips om de SEO rankings van uw WordPress website te verbeteren..

 

  1. Kies een betrouwbare gastheer

 

Uw hostingprovider speelt een cruciale rol in SEO. Zoekmachines, zoals Google, houden rekening met de laadsnelheid van de site, de downtime en de afstand tussen de bezoekers en servers en worden dienovereenkomstig gerangschikt. Als je een beginner bent, kies dan voor de hosts die een reputatie hebben voor betrouwbare prestaties.Vergeet niet dat Google https-sites een boost biedt. Daar moet u misschien rekening mee houden. Als u echter al een website heeft maar niet tevreden bent met uw host, kunt u altijd overschakelen naar de betrouwbaardere, snellere host.

 

  1. Logo optimalisatie

 

Een logo is een iconische afbeelding voor uw bedrijf of bedrijf. Nu met Schema.org – geïntroduceerd door Google – kunnen ontwerpers specificeren welke beeldzoekmachines als logo van het bedrijf gebruiken. De IMG-tag met uw specifieke bedrijfsnaam en locatie profiteert echter evenveel. Een belangrijke factor om hier te overwegen is het gebruik van kleuren in uw logo – ontwerp. Het gebruik van alleen transparante en witte gebieden in uw logo-afbeelding is niet zichtbaar voor Google’s Kennisgrafiek omdat deze zelf een witte achtergrond gebruikt. Neem daarom enkele kleuren op in uw bedrijfslogo zodat Google het kan identificeren. Het gebruik van kleuren moet echter zodanig zijn dat het logo leesbaar en begrijpelijk is. Het klassieke zwart tegen wit biedt een goed contrast, maar het gebruik van kleuren kan uw merk en de boodschap van uw bedrijf weerspiegelen.

Bovendien kunt u uw logo ontwerpen volgens de cultuur van uw doelgroep.

  1. Responsive ontwerp

 

Ontwerpers moeten er rekening mee houden hoe het ontwerp van hun website op verschillende apparaten zal veranderen. Veel bezoekers van uw WordPress webbsite doen dat met mobiele telefoons, vaak al meer dan 50% van het totaal. Zal uw ontwerp er goed uitzien en goed presteren op mobiele telefoons? Daarom wordt aanbevolen dat u een ontwerp opneemt dat zich aanpast aan elk apparaat. Responsive ontwerpen zijn cruciaal in SEO omdat Google ze gebruikt als een rangschikkingsfactor. Responsive design doet het goed in SERP’s en is iets waar alle ontwerpers rekening mee moeten houden. WordPress gebruikers kunnen eenvoudig zorgen dat hun ontwerp responsive is door een thema te kiezen, dat dit ondersteunt. Doorloop de SEO functies van elk thema en gebruik degene die bij u past.

 

  1. Afbeeldingen optimaliseren

 

Elke website ontwerper kent het belang van kwaliteitsafbeeldingen voor zijn site. Een afbeelding biedt niet alleen context en aantrekkingskracht, maar verdeelt ook de tekst en verhoogt de leesbaarheid. Met andere woorden, afbeeldingen spelen een cruciale rol in SEO.

Let op de kwaliteit van uw afbeeldingen om ervoor te zorgen dat u goede resultaten krijgt in SERP’s. Scherpe afbeeldingen van hoge kwaliteit dragen bij aan de esthetiek van uw site.

 

  • De grootte van de afbeelding is een belangrijke factor voor de laadsnelheid van uw site. Het wordt aanbevolen dat uw afbeeldingen een balans hebben tussen de laagste bestandsgrootte en acceptabele kwaliteit. Ongeveer 1500-2000 pixels en niet meer dan 150 KB voor optimale laadtijd.
  • Bovendien verhoogt het toevoegen van alt-tekst ‘en bestandsnamen aan uw afbeeldingen ook de SEO . Deze worden specifiek door crawlers gebruikt om uw afbeeldingen en contentte begrijpen.
  • Geen underscores in titels en bestandsnamen van afbeeldingen.
  • Gebruik zoekwoorden in de titels en bestandsnamen van afbeeldingen.
  • Plaats unieke foto’s. Voor lokale SEO gebruik foto’s die iets zeggen over de locatie.

 

Voor een WordPress Website zijn diverse tools als Smush Pro zeer geschikt om uw afbeeldingen te optimaliseren.

  1. Externe en interne links

 

Google bekijkt hoe goed uw site zowel intern als extern is verbonden met andere waardevolle sites van hoge kwaliteit. Interne koppeling helpt de gebruikersnavigatie op uw site te verbeteren, terwijl externe links naar andere vindingrijke informatie wijzen. Deze links zijn waardevol voor crawlers omdat ze via deze links de waarde van uw site kunnen begrijpen. Het gebruik van relevante en hoogwaardige sites als externe links naar uw site helpt bij het rangschikken van de SERP’s. Het gebruik van irrelevante verwijzingen en het opnemen van links alleen om services of producten te promoten, heeft echter een negatieve invloed op uw ranglijst.

  1. Gebruik van zoekwoorden

 

Een zoekwoord is een korte zin die de inhoud op uw pagina beschrijft. Het concept van sleutelwoorden draait om het idee dat veel mensen naar deze zinnen in zoekmachines zoeken terwijl ze op zoek zijn naar specifieke berichten. Kies bijvoorbeeld het trefwoord ‘vissen voor beginners’ voor een artikel met vistips voor beginners.

 

Zoekwoorden kunnen strategisch in de titel, content en koppen worden geplaatst. Overmatig gebruik van de zoekwoorden of ‘keyword stuffing’ is echter een absoluut nee voor optimalisatie, omdat zoekmachines het als spam beschouwen.

 

  1. AMP’s in SEO

AMP (Accelerated Mobile Pages) is de lichtgewicht versie van een webpagina die geen elementen bevat die anders een webpagina traag kunnen maken. Deze omvatten Javascript van derden, cookies, enz. Omdat een webpagina van deze elementen wordt ontdaan, wordt deze sneller, wat gunstig is voor gebruikers met trage verbindingen of die niet graag wachten tot pagina’s worden geladen. AMP’s zijn een open-source initiatief van Google waarmee een webpagina kan worden weergegeven met Quick Read Carrousel in de zoekresultaten en, natuurlijk, een goede ranking in SERP’s.

  1. Caching Plug-in

 

Voor WordPress websites is het belangrijk om een caching plug-in als WP Rocket te installeren. Op deze wijze wordt de website sneller voor terugkerende bezoekers. Daarnaast kan je CSS of Javascript code verkleinen en lazy load voor afbeeldingen instellen. Dit zijn allemaal zaken die je website beter laten draaien en een positieve invloed hebben op de snelheid van je website.

 

Dit waren mijn tips voor het verbeteren van uw SERP resultaten van uw WordPress website. Als bottom line adviseren wij het creëren van aantrekkelijke en betekenisvolle content waarvan de gebruiker kan profiteren. Het creëren van content die waarde toevoegt aan iemands leven, komt de algehele SERP beoordeling ten goede.

 

 

Herman Geertsema is de auteur van dit artikel. Hij is eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag en hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing specialist. Als SEO specialist in Den Haag voert hij ook opdrachten uit in de regio Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *